ČASTÉ DOTAZY
Často kladené dotazy

Nenašel jsem své vozidlo

Neustále pracujeme na rozšíření našeho sortimentu, ne všechny produkty jsou však dostupné na těchto stránkách. Veškeré produkty naleznete zde: DGR_podvozky_-_seznam_automobilu.pdf.

Vyzkoušení

V případě vážného zájmu o koupi sportovního podvozku DGR Vám nabízíme možnost vyzkoušení jeho specifikace Street na testovacím voze, případně po domluvě přímo na voze našeho zákazníka. Naše podvozky jezdí na několika desítkách vozů, převážně japonských značek.

Realizovaná vozidla:

Audi A6 C5 Allroad
BMW 325i E36
BMW 330i E46
BMW M3 E46
BMW 525i E34
Ford Focus ST170
Ford Probe
Ford Mondeo MK4
Honda Civic FN2 Type-R
Honda Civic EK 3D
Mazda MX5 NA
Mazda MX5 NB
Mazda MX5 NC
Mazda 3 MPS
Mazda 323
Mazda MX-6
Mitsubishi Lancer CY4A
Nissan Sunny N14
Nissan 200SX S13
Nissan 200SX S14
Nissan Primera P11
Nissan Almera N15
Subaru Impreza GT GC8
Subaru Impreza WRX STI 07
Subaru Legacy
Škoda Rapid Spaceback
Škoda Octavia II RS
Toyota MR2
Toyota Corolla E12 TS
Toyota Celica T23
Toyota AE86
Toyota Supra JZA80L

Vlastní specifikace

Umíme dodat podvozek sestavený podle požadavků zákazníka. Nově nabízíme možnost použití pružin 2 tvrdostí zárovneň pro vytvoření progresivity a dostatečného zdvihu. K tomuto řešení dodáváme také tlumiče s delším chodem. Rovněž jsme schopni podvozek nastavit pro konkrétní použití, včetně adekvátní geometrie. Více po individuální konzultaci.

Komponenty

Ve většině případů lze objednat také samostatné komponenty (unibalové uložení, pružina jiné tuhosti, ...). V případě zájmu nás kontaktujte.

Dodací lhůta

Dodací lhůta u zboží které není skladem bývá max. 10 pracovních dnů od obrdžení platby.

Zboží, které je skladem, expedujeme následující pracovní den.

Záruka

Na zboží ze sortimentu www.dgr-podvozky.cz se vztahuje 24 měsíční odpovědnost za vady. Podrobnějí viz. obchodní podmínky.

Homologace

Sportovní podvozky DGR nemají homologaci pro provoz na pozemních komunikacích. Podvozky DGR jsou určeny výhradně pro sportovní využítí na uzavřených tratích.

Návod

Návod k instalaci naleznete zde: DGR_coilover_návod.pdf

Změna světlé výšky vozidla

Optimální výška snížení je závislá na konstrukci náprav vozu a aktuálním použití. Neměla by však přesahovat 50 mm z důvodu zachování správné kinematiky náprav. Podvozky DGR dovolují i větší snížení, které je na uvážení majitele. Snadnou pomůckou pro zachování správné funkce podvozku může být úhel spodních ramen nápravy, ten by neměl připomínat písmeno V, přičemž rameno by mělo být maximálně rovnoměrne s vozovkou na obou jeho koncích.

Nastavení tuhosti a výšky

Přední a zadní náprava mohou být nastaveny tuhostě i výškově rozdílně. Dle využití automobilu je vhodné zvolit variantu s nakloněním směrem vpřed či vzad. Naklonění směrem vzad se používá ke zlepšení rozložení hmotnosti a změně umístění těžiště, zatímco naklonění směrem vpřed pomáhá aerodynamice automobilu.

Nastavením tuhosti tlumiče (tlumení nárazu a odskoku) lze ovlivnit chování automobilu směrem k nedotáčivosti či přetáčivosti. Tvrdší nastavení zadní nápravy obecně vyvolává sklony k přetáčivosti, tvrdší nastavení přední nápravy naopak směřuje k nedotáčivosti.

Pro běžné použití doporučujeme na nápravě vždy nastavit stejně pravou a levou stranu.

Nastavení odklonů

Odklony je možné nastavovat s unibalovým horním uložením tlumiče. Pro maximální trakci a grip při akceleraci a brždění doporučujeme nastavit odklony na 0. Odklon kola se nastavuje při aktuální výšce vozidla, neboť se v závislosti na poloze kola může měnit. Pro zvýšení kontatní plochy pneumatiky a zlepšení směru kola při zatáčení je vhodné využít negativní odklony. Odklon kola však ovlivňuje také stabilitu vozidla především ve vyšších rychlostech, proto doporučujeme nepřesahovat -2°. DGR podvozky umožňují nastavovat odklony i na zadní nápravě, pokud to konstrukce nápravy dovoluje.

Nastavení předpětí

Při výroběi sportovních podvozků je nastaveno tovární předpětí pružiny. Předpětí pružiny doporučujeme měnit až jako poslední krok při ladění podvozku. Předpětím pružiny dochází ke změně světlé výšky vozidla a změně pracovního rozsahu tlumiče. Předpětím tak nastavíme výchozí pozici tlumiče mezi dorazy. Doporučujeme používat předpětí 2-10 mm.

Tlumič typu MONOTUBA

Tlumiče DGR jsou výhradně konstrukce monotuba, z důvodu lepšího odvodu tepla, většího pracovního rozsahu a regulace včetně přesnější reakce a lehčí konstrukce.

Použité díly a suroviny

DGR používá japonská ložiska Koyo, japonská těsnění NOK a italský olej IP.